Ανακοίνωση ΝΕ ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Ρεθύμνου: Διόδια χωρίς ΒΟΑΚ με συνυπογραφή ΝΔ ΠΑΣΟΚ

syriza ps logo red

Δυστυχώς, ο ώριμος σχεδιασμός του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για ΒΟΑΚ χωρίς διόδια, μετατράπηκε από τη συγκυβέρνηση ΠΑΣΟΚ ΝΔ σε διόδια χωρίς ΒΟΑΚ.

Με την υπερψήφιση της “υποτελούς και ληστρικής” σύμβασης παραχώρησης από ΠΑΣΟΚ και ΝΔ δυστυχώς επιβάλλονται όλα όσα είχαμε προειδοποιήσει πριν τις εθνικές εκλογές

Μετά από μια εξωπραγματική για τα τεχνικά δεδομένα και χρονικά υπερκοστολόγηση του έργου που είχε προσχεδιάσει με πολύ μικρότερο κόστος η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, μετά από σκόπιμες καθυστερήσεις προκειμένου να βρεθεί η αρχιτεκτονική που θα έβαζε ως προτεραιότητα τα υπερκέρδη των κυβερνητικών εργολάβων κι όχι το όφελος της τοπικής κοινωνίας,

Κυριάκος Μητσοτάκης και Νίκος Ανδρουλάκης, ΝΔ και τοπικοί βουλευτές του ΠΑΣΟΚ,

έστησαν μια σύμβαση που επιβάλλει σκληρά διόδια για όλες και όλους τους κρητικούς καθιστώντας το νησί μας το μόνο ευρωπαϊκό νησί που οι κάτοικοί του πληρώνουν διόδια σε αυτοκινητόδρομο υπερβαίνοντας ακόμη και συνταγματικές προβλέψεις για προστασία της νησιωτικότητας

Συνυπέγραψαν το δικαίωμα της κατασκευάστριας εταιρείας να επιβάλει διόδια “εξοικείωσης” πριν καν ξεκινήσει το έργο εκμεταλλευόμενη ουσιαστικά τα ήδη έτοιμα τμήματα του οδικού δικτύου τα οποία έχουν ήδη κατασκευαστεί με χρήματα των Ελλήνων πολιτών

ΝΔ και ΠΑΣΟΚ μέσα από τη σκιώδη συγκυβέρνηση τους επέβαλαν ακόμη και υπέρογκα σκιώδη διόδια που θα πληρώνουν μέχρι και τα εγγόνια των νέων παιδιών σήμερα  και θα ξεπερνούν το 60% του κομίστρου το οποίο ποσό θα καταβάλει το Ελληνικό Δημόσιο προς τον Παραχωρησιούχο ως αποζημίωση φτάνοντας τα συνολικά διόδια για τη διαδρομή Ηράκλειο Χανιά με επιστροφή στα 30€ !

Έστησαν μια σύμβαση που προβλέπει ρήτρες αποζημίωσης υπέρ των εργολάβων κι όχι υπέρ της κοινωνίες για καθυστερήσεις προώθησης του έργου κλείνοντας το μάτι στον παραχωρησιούχο καθώς είναι δεδομένο ότι οι απαλλοτριώσεις δεν μπορούν να ολοκληρωθούν στο χρόνο που προβλέπει η σύμβαση με αποτέλεσμα ο εργολάβος να εισπράττει αποζημιώσεις χωρίς να εκτελεί έργο.

Μέχρι και το Δημόσιο εξαίρεσαν από τη διαχείριση του έργου παρόλο που βάζει ένα μεγάλο μέρος του κόστους κατασκευής προσπαθώντας να αποκλείσουν οποιαδήποτε αλλαγή από μελλοντική κυβέρνηση

ΝΔ και τοπικοί βουλευτές του ΠΑΣΟΚ αγνόησαν προκλητικά τις σοβαρές ενστάσεις του τεχνικού κόσμου και της αυτοδιοίκησης , αγνόησαν τους φορείς επιστημονικούς και συνδικαλιστικούς και τις αυτοδιοικητικές παρατάξεις που πρόσκεινται στα κόμματά τους, αγνόησαν ακόμη και τον ίδιο τους τον εαυτό που άλλα έλεγαν στις ομιλίες του και …περιέργως (ή μήπως όχι?) άλλα έπραξαν στην ψηφοφορία.

Πέρα όμως από τα υπέρογκα και ακατανόητα διόδια με τη συνυπογραφή και του τοπικού βουλευτή Ρεθύμνου του ΠΑΣΟΚ, όταν κι αν κατασκευαστεί το έργο, ουσιαστικά απάλλαξαν την εταιρεία από οποιαδήποτε δέσμευση βελτίωσης της καταστροφικής κι επικίνδυνης χάραξης που εγκλωβίζει Ανατολικό και Δυτικό Ρέθυμνο και δημιουργεί σοβαρά ζητήματα συνδεσιμότητας σε Μυλοπόταμο κι ασφάλειας στην πόλη του Ρεθύμνου καθώς η επιβολή διοδίων έχει αποσυσχετιστεί πλήρως από τις προτάσεις βελτίωσης της χάραξης που έχουν καταθέσει τα Τεχνικά Επιμελητήρια Δήμοι και κοινότητες.

Παρόλο που η κυβέρνηση είχε ήδη προειδοποιήσει για το σχεδιασμό της πριν τις εκλογές και η ψήφος των κρητικών της έδωσε σήμερα το δικαίωμα να προχωρήσει με αυτό τον τρόπο, παρόλο που το ΠΑΣΟΚ χρησιμοποίησε άλλα λόγια στα καφενεία και στις τηλεοράσεις κι άλλα κάνει στη Βουλή υφαρπάζοντας την ψήφο των πολιτών, πιστεύουμε βαθιά ότι η πραγματικότητα θα κάνει όλους μας να σκεφτούμε ξανά την εναλλακτική πρόταση που είχε προτείνει ο ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ και μετά τις επόμενες εκλογές να δώσει τη δύναμη σε μια πραγματικά προοδευτική και φιλολαϊκή κυβέρνηση να επαναδιαπραγματευτεί τους όρους της σύμβασης

– Δεσμεύοντας την εταιρία για αλλαγές στην οριζοντιογραφία και μηκοτομή της χάραξης σε τμήματα που δημιουργεί σοβαρά ζητήματα έως και ασφαλείας σε Δυτικό και Ανατολικό Ρέθυμνο και στο Μύλοπόταμο

-Δεσμεύοντας την εταιρία να μην έχει το δικαίωμα επιβολής διοδίων ούτε για τους μη κρητικούς αν πρώτα δεν ολοκληρωθούν συνοδά έργα του ΒΟΑΚ όπως ο Περιφερειακός του Ρεθύμνου ή η σύνδεση με αεροδρόμιο Χανίων ή σοβαρά αντιπλημμυρικά έργα

– Δεσμεύοντας την εταιρία για εξαίρεση των κρητικών από τα διόδια μέσω μια ρεαλιστικής κοστολόγησης του έργου και διασφάλισης ρητρών καθυστέρησης υπέρ της τοπικής κοινωνίας

Αποδείξαμε ως κυβέρνηση καθώς ήμασταν οι μόνοι που από το 1980 και μετά δείξαμε την πολιτική βούληση μας για να προχωρήσει το έργο του ΒΟΑΚ που καμία από τις κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και ΝΔ δεν είχε κάνει ως τότε παρόλο που έλεγχαν ακόμη και την τοπική αυτοδιοίκηση του νησιού, αλλά και διεκδικήσαμε ως αντιπολίτευση την επίσπευση των διαδικασιών για να γίνει επιτέλους το έργο που αξίζει σε όλους μας πραγματικότητα.

Δεν είμαστε όμως διατεθειμένοι να μείνουμε με σταυρωμένα χέρια σε έναν ΒΟΑΚ που δημιουργεί περισσότερα προβλήματα από αυτά που λύνει και κυρίως δεν είμαστε διατεθειμένοι να δεχτούμε ότι το έργο που οραματιστήκαμε και σχεδιάσαμε θα γίνει από ένα έργο ασφάλειας για τους κρητικούς ένα έργο ασφαλούς επένδυσης για τους εργολάβους.

Ο ΒΟΑΚ πρέπει να γίνει.

Το οφείλει η Πολιτεία στους κρητικούς όχι οι κρητικοί στην πολιτεία.

Υπάρχει εναλλακτική!